Mõeldes
veebilehtede kasutatavuse ja meeldivuse peale, ei tulnud mul esmajoones ühtegi väga head
näidet pähe, mis teistest ülemäära oma positiivsete või negatiivsete aspektide
osas välja paistaks. Kuid kui hommikul oma tavapärast ajalehtede
veebilehtede tuuri tehes silme ees suures reklaamide rägastikus kirjuks läks,
otsustasin, et keskendun veebilehtede häid ja mõnevõrra häirivaid näiteid
otsides uudiseid kajastavatele
saitidele. Kasutajakogemuse või õigemini –emotsiooni lõikes võivad need olla
väga erinevad.
Minu üheks suureks
lemmikuks on Financial Times’i veebileht. See on selgelt üles ehitatud.
Eraldatud on näiteks arvamusaritiklid, blogid, mahukamad kirjatükid, ettevõtteid
ja finantsturge puudutavad uudised ning eri sektsioonide vahel on väga lihtne
navigeerida. Teisisõnu on juba esmasel kasutamisel kiiresti mõistetav, mis
tüüpi artikliga on tegu. See tähendab ühtlasi, et enesele enim huvipakkuvate
teemade kohta on uudised väga kiiresti üles leitavad. Samal ajal kui sektsioonide abil saab
kergesti leida enim meelepäraseid ja huvipakkuvaid artikleid, annab enim loetud
artiklite top5 ülevaate teemadest, mis on hetkel n-ö „kuum“. Mis on samuti
oluline: ka visuaalselt on see leht elegantne. Olgugi et Financial Timesi
paberlehe lugemine sarnaneb justkui tapeedi lahtirullimisega, siis nende online-väljaanne ning selle kasutamine
väga meeldiv.
Delfi.ee lehte
külastades jääb aga samas tihtilugu mulje, et oleks sattunud justkui vilkuvate
valgusfooride vahele. Suured (ja lausa häirivad) reklaamid varjutavad uudised.
Iseenesest pole funktsionaalsuse mõttes delfi.ee ja ft.com vahel suuri
erinevusi. Ka delfi.ee lehel saab valida eri väljaannete ja sektsioonide vahel,
lehel huvipakkuvate artiklite leidmine ning navigeerimine pole keeruline ning
see on hallatav ja arusaadav juba esimest korda lehele sattudes. Ometi julgen
öelda, et kasutajakogemus sellel lehel pole samaväärne ft.com lehega, jäädes
viimasele kõvasti alla.
Veebilehtede puhul
on minu arvates väga oluline ka esteetika ehk missuguse mulje veebileht jätab.
Sellest sõltub väga palju, missuguse emotsiooni kasutaja lehelt saab.
Värvilised ja segavad reklaamid tähendavad vähemalt minu puhul seda, et kaua ei
taha ma sellel leheküljel viibida. Loen ära üksnes pealkirjad ning seejärel
lahkun. Usun, et see ei peaks olema ühe uudisteportaali mõte. Vähemalt
olemuslikult peaksid need edastama uudiste sisu. Mõistan, et reklaamipinna müük
on oluline tuluallikas, aga kuskil läheb sellega piir. Uudiste portaalid
võiksid jääda siiski kohtadeks, kus edastatakse uudiseid ning mitte omandada
reklaampinna funktsiooni.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar